Annonce
BYLIV

Historien bag Kærlighedsøen, der burde placeres et andet sted

Foto: Jan Jeppesen.
Kunstværket Kærlighedsøen høster mange gode anmeldelser, men der er også de, der mener, at kunstværket burde placeres et andet sted.

I krydset mellem Vejlands Allé og Ørestads Boulevard finder vi Kærlighedsøen. Kunstværket, der er lavet af Bjørn Nørgaard, består af fire store pavilloner og en søjle med 12 kvinder, og er tænkt som et frirum, hvor man kan være i ro for byens larm. Kærlighedsøen er sidste del af Ørestads kunsttrilogi, der med Per Kirkegaards Muren og Hein Heinesens Den Store Udveklser fungerer som pejlemærker i Ørestad ved bydelens start, midte og slutning.

Flere af AmagerLIVs læsere er begejstret for kunstværket, men det er langt fra alle, der er glade for placeringen.

- Det er så smukt, men er placeret et højst mærkværdigt sted. Man ser det kun fra bilen, og jeg har aldrig set nogle gå runde derinde. Det fortjener et bedre sted at stå, skriver Karin Meinecke.

Annonce

Karin Jensen undrer sig over, at det skulle være et frirum for byens larm:

- Det står lige ved en mega befærdet vej, konstaterer hun.

Katrine Michaelsen er enig:

- Der er mega meget støj i det kryds, hvor det står.

Pia Frimann bemærker: - Gode fotos af glasmosaikken i den ellers så forunderlige kunst.

Og så er der Stig Rydberg. Han konstaterer knastørt: - Dér har jeg tisset, mens der var grønt.


Det er så smukt, men er placeret et højst mærkværdigt sted. Man ser det kun fra bilen, og jeg har aldrig set nogle gå runde derinde. Det fortjener et bedre sted at stå.


Foto: Jan Jeppesen.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Butiksliv

Nyt posthus i Amager Centret

BYLIV

Her er forvandlingen af Skolen ved Sundet

Annonce